021-318.69.60

Context economic

 

Context economic | arcip.ro

Intr-un mediu de afaceri caracterizat de un cadru legislativ intr-o continua schimbare, fiscalitate excesiva si economie subterana, neincredere din partea investitorilor straini, blocaj financiar si reticenta fata de partenerii comerciali, sunt necesare masuri care sa deblocheze fluxurile financiare si comerciale.

Ansamblul de legi intr-o permanenta schimbare genereaza instabilitatea afacerilor si imposibilitatea dezvoltarii lor pe baza planurilor initiale. In construirea lor, intreprinzatorii pot lua in calcul schimbari ale legii la 2-3 ani, dar nu la 3-6 luni.

De multe ori, schimbarile legislative au drept obiectiv chiar introducerea unor modificari in ceea ce priveste fiscalitatea, cel mai des in sensul majorarii taxelor si impozitelor. Ori acest lucru nu face decat sa-i bulverseze pe oamenii de afaceri, schimbandu-le dramatic bugetele.

In conditiile amintite, o parte insemnata a economiei trece in zona gri, sau chiar in cea subterana, ceea ce amplifica sentimentul de nesiguranta al tuturor oamenilor de afaceri, al investitorilor straini, al societatii in general. La toate acestea se adauga contractiile pietelor in toate domeniile de activitate, atat la nivel national, cat si la nivel international.

Scaderea puterii de cumparare, scaderea veniturilor, cresterea somajului, toate afecteaza drastic cifrele de vanzari si obliga companiile la masuri extreme de scadere a costurilor si de protejare a oricaror disponibilitati financiare.

Agentii economici, rand pe rand debitori si creditori, sunt astfel angrenati intr-o spirala ascendenta a blocajului economic, iar efectele deosebit de grave sunt amplificate de factorii psihologici – ne referim aici la neincrederea manifestata fata de colaboratori si parteneri comerciali.

Intr-un asemenea context, devine esentiala gasirea unor solutii care sa stopeze cercul vicios si sa contribuie la refacerea stabilitatii mediului de afaceri, care sa declanseze reactii in lant – de aceasta data pozitive, in vederea confirmarii viabilitatii conceptului de business.